Evas cookies

A blogommal szeretnék segítséget nyújtani a kezdő háziasszonyoknak Jól bevált recepteket osztok meg veletek, napról napra, de legalábbis elég gyakran. A receptek gazdaságosak, és kapcsolódnak a szezonális zöldségekhez, gyümölcsökhöz.

Friss topikok

  • szépjuhászné: Olívaolaj kell bele, általában van benne valami friss zöld. A magyar átírás pedig dzadziki. És mié... (2014.07.21. 13:49) Tzatziki saláta
  • Radvány Eszter: @lavór: Kedves Lavór! Igen, akár turmixnak is nevezhetjük, mivel hőkezelés nélkül készített nyers... (2014.07.20. 17:44) Sárgabarack krémleves főzés nélkül

Gyümölcstorta sárgabarackkal

2014.07.17. 14:54 Radvány Eszter


Végre elérkezett az egyik kedvenc gyümölcsöm szezonja. Hurrá, érik a sárgabarack. A lakóhelyemhez közel van több gyümölcsös is, de a szomszédaimnál és a saját kertemben is roskadoznak a fák a mosolygós gyümölcsök terhei alatt.

Gondoltam a régi mondást is szem előtt tartva (ha lúd, hát legyen kövér) a dzsem befőzéssel egyidejűleg elkészítek egy sárgabarackos gyümölcstortát. Ha az eddigi bejegyzéseimből még nem derült volna ki az egész családom szereti  a sütiket. Lássuk az én receptemet erre a klasszikusra.

Hozzávalók:

Piskótához

20 dkg nádcukorból porcukor

2 db tojás

1 kávéspohár étolaj

1 kávéspohár forróvíz

20 dkg liszt

1/2 csm sütőpor

csipet só

Krémhez

10 dkg nádcukor

1/2 tk vanília kivonat

1 csm vaniliáspuding

1 dl 20%-os tejföl

3 dl tej

Díszítéshez

30 dkg gyümölcs (az én esetemben sárgabarck)

1 cs tortazselé

2 ek sárgabarack dzsem

Elkészítés menete

A sütőt előmelegítem 150 fokra. A vízforralóba pedig felmelegítem a vizet. Amíg a sütő melegszik, elkészítem a pískótát. Első lépésként szétválasztom a 2 db tojást. A következő lépésben kimérek 2-szer 10 dkg porcukrot. Az egyik adagot a tojássárgához, a másikat pedig a tojás fehérjéhez használom fel. Kimérem a lisztet és elkeverem a sütőporral, ezt felhasználásig félreteszem. Előkészítem a vizespoharat és az étolajat. Következhet a piskóta elkészítése, most már ténylegesen minden hozzávaló rendelkezésre áll. A tojásfehérjét egy csipet sóval elkezdem felverni, amikor már kissé habos hozzáadom kanalanként a porcukrot és keményhabbá verem. Ha kész a tojáshab, következhet a tojássárgák kihabosítása. Amikor a tojássárgák elveszítették sárga színüket, szinte fehérek és a keverék krémes állagú, akkor a habverőről átváltunk egy fakanálra és azzal folytatjuk a piskóta összeállítását. A tojássárga-habhoz hozzáadjuk az 1-1 kávéspohár étolajat és forróvizet apránként szapora keverés mellett. Ha a keverék egyneművé válik kanalanként hozzáadjuk a lisztet és a felvert tojáshabot és egynemű tésztává dolgozzuk óvatos alákeverő mozdulatokkal, hogy a fehérjehabot össze ne törjük. Az elkészített piskóta tésztát teflon vagy szilikon gyümölcstorta formába öntjük és az előmelegített sütőben megsütjük kb. 25-30 perc alatt sütőtől függően, de többször ellenőrizzük :).

P7170035.JPG

Amíg a tészta sül elkészítem a krémet. A tejfölt egy papírtörlővel kibélelt tésztaszűrőbe öntöm és egy tál felett lecsepegtetem (ha nem így tennék, túl vizes lenne és felhígítaná a krémet). Amíg csepeg a tejföl elkészítem a pudingport. Én főzős pudingot haszáltam. A zacskón lévő mennyiségnél azért raktam kevesebb folyadékot, mert sűrűbb pudingra volt szükségem. Tehát megfőztem a pudingot és kézmelegre hűtöttem. Ezt követően belekevertem a cukrot, a lecsepegtetett tejfölt és a hűtőbe tettem felhasználásig.

P7170044.JPG

 

P7170047.JPG

Az elkészült piskótát a formában langyosra hűtöttem, majd csak ezt követően vettem ki a formából és teljes kihülésig rácsra raktam. A kihűlt torta-alapot megkentem sárgabarck dzsemmel, megtöltöttem a kihült krémmel és megraktam a kiválasztott gyümölccsel a tetejét. Jelen esetben sárgabarackkal. Ezt követően elkészítettem a tortazselét a tasakon lévő utasítás szerint és bevontam vele a tortámat. A kész tortát fogyasztás előtt kb. 1 órára hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek.

 P7170049.JPG

 

Szólj hozzá!

Címkék: sárgabarack gyümölcstorta hideg édesség

A bejegyzés trackback címe:

https://mycookies.blog.hu/api/trackback/id/tr26516787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása