Evas cookies

A blogommal szeretnék segítséget nyújtani a kezdő háziasszonyoknak Jól bevált recepteket osztok meg veletek, napról napra, de legalábbis elég gyakran. A receptek gazdaságosak, és kapcsolódnak a szezonális zöldségekhez, gyümölcsökhöz.

Friss topikok

  • szépjuhászné: Olívaolaj kell bele, általában van benne valami friss zöld. A magyar átírás pedig dzadziki. És mié... (2014.07.21. 13:49) Tzatziki saláta
  • Radvány Eszter: @lavór: Kedves Lavór! Igen, akár turmixnak is nevezhetjük, mivel hőkezelés nélkül készített nyers... (2014.07.20. 17:44) Sárgabarack krémleves főzés nélkül

Sárgabarack krémleves főzés nélkül

2014.07.18. 18:51 Radvány Eszter

A kánikulára tekintettel most egy igazán egyszerű és gyors leves receptjét szeretném megosztani, amit a mai napon készítettem el. Amilyen gyorsan elkészül, olyan gyorsan el is fogy, a gyerekek nagy kedvence.

Hozzávalók

30 dkg sárgabarack

1,5 dl víz

15 dkg nádcukor

2 dl tejszín

5 db nagyobb mentalevél (el is hagyható, ha valaki nem szereti)

csipet só

Tejszínhab spray a díszítéshez és néhány mentalevél

Elkészítés

A leves elkészítéséhez szükségünk lesz egy tálas mixerre vagy egy botmixerre. Én jelen esetben egy tálas mixerben készítettem el. Ehhez a recepthez jó érett gyümölcsöket válasszunk. A gyümölcsöket megmostam és kimagoztam, majd pedig apróbb darabokra vágva a tálas mixerbe raktam. A gyümölcsre ráöntöttem a vizet apránként (a felhasznált víz mennyisége attól függ milyen rostos a gyümölcs, így lehet kevesebb vagy több is az általam megadottnál). Amikor megfelelően egynemű és sűrűségű levesalapot kaptam megkóstoltam és egy csipet sóval és a nádcukorral ízesítettem, valamint az apróra vágott mentalevelet is hozzáadtam. Ezekkel a hozzávalókkal ismét átturmixoltam és a tálaló edénybe töltöttem az elkészült levest. A selymesebb íz kedvéért hozzáadtam még a 2 dl tejszínt. A tejszínt nem szabad a turmixgépben hozzáadni, mivel akkor a leves nem lesz szép selymes állagú.

P7180059.JPG

P7180056.JPG

Az elkészült levest fogyasztás előtt legalább 1/2 órára hűtőbe tesszük, hogy kellemes hőmérsékletű legyen. Tálaláskor tejszínhabrózsával és mentával díszíthetjük.

Ez egy igazán egyszerű és gyors krémleves,mely nem tartalmaz lisztet és a tejszín növényi tejszínnel is helyettesíthető, így az ezekre az összetevőkre érzékenyek is bátran elkészíthetik. Jó étvágyat mindenkinek hozzá :-) 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mycookies.blog.hu/api/trackback/id/tr386522111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2014.07.19. 23:48:30

És a nádcukrot is kiválthatom répacukorral?

Nancsi 2014.07.20. 06:38:50

@Andrass9: Nem, és szigorúan csak 30 dekából készíthetsz francia éttermi adagot a 40 centis tányér közepére. Répacukor baz - kinéznek a klubból. Inkább ízesítsd egy negyed bio-citrom héjával :-)

Segna 2014.07.20. 09:44:42

@Nancsi: ;-))
Persze ne feledkezzünk meg a barack milyenségéről sem! Egy magára valamit is adó szalongasztro csakis francia vagy olasz barackot használ, végszükségben spanyolt. Szigorúan az Auchanból. ;-)
Mellesleg én egy kis kardamont vagy fahéjat használnék menta helyett, bár attól teltebb lesz az íze nem olyan friss.

Radvány Eszter 2014.07.20. 10:29:22

@Andrass9: Kedves Andrass9!
Kiválthatod a nádcukrot répacukorral, de ebből többet kell használni, itt kb 20 dkg-ot, és azzal számolj, hogy a nádcukornak van egy kicsi karamellás íze, ezért másabb lesz picivel a leves íze. Természetesen aki répacukorral főzött eddig, az nem nagyon fogja érezni a különbséget.

Radvány Eszter 2014.07.20. 10:32:30

@Segna: Kedves Segna!
Mindenki az ízlése szerint variálhatja a kiegészítő fűszereket, ha neked a kardamon íze jön be, akkor izesítheted azzal is, én most így csináltam, de próba szerencse.A fahéjat én is szoktam használni.

lavór 2014.07.20. 17:14:51

Szóval akkor ez egy turmix.

Radvány Eszter 2014.07.20. 17:44:32

@lavór: Kedves Lavór!

Igen, akár turmixnak is nevezhetjük, mivel hőkezelés nélkül készített nyers alapanyagokból.
süti beállítások módosítása